onsdag 9 december 2009

grått å trist

Japp så kan man enklast sammanfatta vädret i sverige just nu, eller iaf vädret utanför fönstret här i v-ås.

Senaste tiden har jag ägnat åt ens juk familj, infuensa / svininfluensa har härjat, zack, theo & anna har legat däckade, medans jag av nån anledningen klarade mig helt utan det?? Är självklart tacksam att ja klarade mig, för ja har en aningens svårt att bara ligga still å inte lyfta ett finger.

I övrigt så jobbar ja å står i, kör mestadels i v-ås butiken nu, riktigt skönt å träffa lite nytt folk mot de som brukar komma in i köping, även om vissa av dom tittar in i v-ås med.

Träningen flyter på, kör nu varje dag på gymmet, både kondition och styrka, skönt som fan att man äntligen kommit in i det :) Även viktnedgången fortsätter, bara 8kg kvar till mitt mål, om de sen stannar där eller om de kommer ett nytt mål sen återstår å se.

Julen närmar sig..............sägs det?? Har idag runt 6 grader, mulet och regnet hänger i luften, känns som man kan klippa gräset på julafton i år...........

Ja å Anna har iaf hunnit med en del julhandlande, de mesta till ungarna är avklarat, handlat lite till mina päron och till brorsan, Anna däremot har ja inte kommit nån vart med ännu *lite småpanik nästan* men de löser sig nog :)

Skjutsade morsan till köping i morse, vi satt då å diskuterade gamla släktingar, vänner osv och folk som går å dör, en nära vän till morsan vars mamma tydligen är en bit över 90 å är väl i väldigt dåligt skick nu, känns lite lledsamt att veta att när hon försvinner så lämnas dottern kvar, själv, utan man, utan barn, utan föräldrar, Hon klarar sig säkerligen, men de får en endå att tänka: Om de hade handlat om mig, hur hade jag reagerat, hur hade jag mått, och vad hade jag gjort? vad gör man på julafton, som man normalt firar med sina nära och kära?? Dukar man ett helt julbord åt sig själv, eller sjunker man ned i soffan framför tv'n och sover sig igenom den dagen??? Även om ja inte är nån stor beundrare utav julafton mm så känns de fel på nå vis med vetskapen av att det sitter folk runtom som sitter helt själva en sån dag, om ni nu mot förmodan läser detta, så tänker jag iaf på er.

Nä, dags å röra på sig inann ryggen kärvar ihop på mig *sitter på en OCC pall, snygg å titta på men inte mycke å använda* (typ som en siliconpumpad brud, snygg å kolla på men inget å ha)

Kram på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar